dilluns, de juliol 14, 2008

Hora 3

Descansant de l'entrega del passat divendres, aquest cap de setmana he tingut temps per arreglar papers, carpetes i altres embalums. Entre tot plegat van aparèixer les carpetes on vaig anar guardant tots (i crec que realment van ser TOTS) els papers de les dinàmiques, les fitxes i activitats del meu antic grup d'Hora 3, un moviment cristià de joves que malauradament ja no hi és. Camps de treball, recollida d'aliments, el recés a Vilobí d'Onyar, les Trobades Generals amb joves d'arreu, fer "Els pastorets", "Brik" la revista dels joves que autoeditàvem, etc. Em sento profundament agraït a l'Hora 3 perquè va fer possible moltes coses del que ara sóc, àdhuc l'haver passat per can jesuïta o les llavors del que després ha estat un mínim interés per a l'educació en el lleure. Aquest agraiment no pot ser de cap manera ressentit, com a vegades he notat en d'altra gent de l'antic moviment, amb fantasmes externs (sempre hi han uns "ells" dolentíssims pel que sembla) ni els interns, sinó fecund. Que desaparegui la mediació no implica que desaparegui o s'estanqui el llegat rebut i n'hi ha que han llençat el nen amb l'aigua bruta, fet comprensible, però no deixa de ser una llàstima.
Total que, com em deia ahir una amiga, encara cal que segueixi cercant algún lloc on poder col·laborar i seguir fent "pastoral". Seguir transmitint el llegat rebut. On? Quan? Com? ja ho veurem.

7 comentaris:

M.àngels ha dit...

Eloi, per si de cas, no llencis res d'aquest material tan valuós d'Hora 3!... mai no se sap el servei que pot fer...

eloi ha dit...

Tranki, ja et dic que el guardo. De fet vaig deixar un parell de llibres i unes quantes fitxes allà al Casal Loiola que no sé si encara hi són. El queno sé és que s'en va fer de tantes i tantes fitxes que hi havia a la seu central al c/Balmes. Ara, tot i que puguin ser inspiradores, avui en dia ja no valen o s'han de repensar. Especialment després de l'aparició d'internet i els mitjans telemàtics.

M.àngels ha dit...

Tot es pot repensar! al Casal hi ha uns arxivadors plens de fitxes, però sobretot un munt de xavals que esperen motivats per la causa...

Maria Escalas Bernat ha dit...

Que no saps on fer pastoral???
A Mataró fas falta, si no et cau massa lluny.
Jo també guardo un munt dew carpetes del meu pas per la Joc-Jobac. Mai es sap quan es poden reciclar

eloi ha dit...

Gràcies per l'oferiment a les dues. Ja he començat a fer gestions per sol·lucionar aquesta etapa d'impàs... sembla que encara hi qui em vol reciclar

annlee ha dit...

Hola! M'ha fet molta il.lusio trobar aquest comentari sobre HORA 3, jo tambe guardo TOTES les fitxes... Quins bons records d'aquella època... Cada setmana, les trobades, recordo molt especialment la de Poblet... GRACIES HORA 3!

Unknown ha dit...

Hola jo també vaig estar uns anys a hora-3 i en guardo moolt bons records de trobades i camps de treball a Esterri de Cardós.