dijous, de febrer 16, 2012

L'animació bíblica de la pastoral 1

D'aquí a una hora començo el segon curs que m'han encarreat des del Centre d'Estudis Pastorals (CEP) sobre "L'Animació Bíblica i Espiritual de la Pastoral", aquesta vegada per a una parròquia del Vallés. De moment, estic repassant els continguts de les dues sessions, que els alumnes podran visualitzar des del blog (aquí). La sessió d'avui és de caire introductori i el que pretenc és despertar la centralitat de l'Escriptura per la vida del cristià. Per aconsegir-ho em basaré en diferents textos que he extret del magisteri (Verbum Domini i "La interpretació de la Bíblia en l'Església") i els llibres dels biblistes Justino Martínez i Hans Ruedi Webber, que treballarem en grups i compartirem posteriorment. Després acabarem la sessió amb el visionat del prezi de l'Octògon Sagrat, basat en el llibre del mateix nom de José Pedro Tosaus (en vaig fer un post des de l'àmbit de l'arquitectura aquí). 
Com és que m'han encarregat aquesta tasca?... la veritat, em sento molt poca cosa i no tinc formació de biblista, però crec que des de la teologia fonamental (que és el meu camp) es pot donar resposta a aquesta sol·licitud formativa. De fet, si ho puc fer, és gràcies en part a la confinaça qu eme va ser donada des de l'ISCREB per ser professor de l'assignatura de "Recursos per l'animació bíblica" i, com ja se sap, una cosa porta a l'altra. En fi, espero que pugui ser d'ajuda. La propera setmana us explicaré la segona sessió.

3 comentaris:

En silenci ha dit...

Hola Eloi! He entrat al blog de pura chiripa, i he vist a "l'amidador estimatiu", ets "laic". Is it possible? Potser sóc jo que no entenc prou bé el sentit de laic al qual et refereixes, però em sembla contradictori. No voldria entrar en terreny personal, però tenint en compte el sentit de "laic", toques molt la religió fins al punt de donar a pensar que ets creient... Aleshores, quan dius laic, a què et refereixes? Per a mi laic és com... neutre, que no té religió, no sé si m'entens...

Només era això, que m'ha sobtat. :) Adéu i gràcies per llegir-me!

eloi ha dit...

Hola, gràcies pel comentari.
"Laic", en termes eclesials, es refereix a aquelles persones que no han estat ordenades (és a dir, que no són diaques capellans, etc). Sovint es confon amb el terme laic "secular". Att

En silenci ha dit...

:) D'acord, ara ho veig! Gràcies per respondre'm, intentaré passar-me més sovint pel bloc! :D