diumenge, de juliol 28, 2013

Per una "Animació Bíblica" que toqui de peus a terra.

El proper curs, ja ben proper, tornaré a donar l'assignatura "l'Animació Bíblica de la Pastoral" a l'ISCREB. Com a resultat de l'assignatura de fa un parell de cursos teniu la pàgina web de l'assignatura (per si algú s'anima a donar el curs per lliure. Està tot especificat), un exercici de pàgina web anomenat "Consells salomònics", i la notícia de l'exposició de les Icones Bíbliques Tridimensionals de Nadal que vàrem fer al CCU (aquí).

Aquest any, però, m'estic plantejant l'assignatura amb un caire diferent. M'agradaria que fos més vivencial i no només aprendre uns continguts (que n'han d'haver-hi) sinó aplicar-los. Cal tenir en compte que, malgrat l'assignatura està dins la llicència bíblica, aquesta és resultat de la eliminació de la llicencia ne pastoral i que abans havia estat impartida pel germà marista Antoni Torrelles (ara a França). 

Per això vaig quedar amb un bon animador bíblic de casa nostra, en Javier Velasco, del qual m'estic llegint amb interès el seu llibre "La Bíblia compartida", que incorporaré a la bibliografia juntament amb "El libro que me lee" de Hans-Ruedi Webber, juntament amb d'altres, com a lectures bàsiques. També resulta interessant donar un cop d'ull al blog que du el mateix nom allotjat a Periodista Digital.

Juntament amb la incorporació d'aquests continguts m'estic plantejant seriosament la possibilitat que els alumnes facin un parell de "pràctiques" en grups bíblics de la diòcesi, de forma que puguin tocar de ben a prop què vol dir "l'animació bíblica" de la pastoral. Si a aquestes pràctiques hi podem afegir una visita al Museu Bíblic de Tarragona em donaré per més que satisfet.