dissabte, de gener 30, 2016

Parlant del meu cole...

Diuen que l'espai virtual complementa l'espai físic així que, com que el meu col·legi fa jornada de portes obertes, també faré portes obertes amb aquest post. Ho faré avui com a professor de les assignatures de dibuix tècnic a batxillerat i visual i plàstica a quart de la ESO a través de dues imatges. Estic parlant del Col·legi Lestonnac de Barcelona, situat al carrer Aragó, entre Passeig de Gràcia i Pau Claris (un lloc ben cèntric i comunicat, per sort meva i dels alumnes!).

La primera imatge és aquesta "exposició temporal" que he muntat amb els alumnes de visual i plàstica. En aquest cas es tractava de donar visibilitat al treball d'uns alumnes que són considerats "els perles" de la seva quinta, de cara a ser més ben valorats per part del professorat i dels seus companys. El treball en qüestió consistia en donar unes làmines en blanc farcides de rodones i numerets que els alumnes havien de pintar segons una llegenda predeterminada. El que en un principi sembla indesxifrable, poc a poc, va esdevenint una imatge d'un quadre famós que l'alumne ha de identificar i "catalogar" elaborant-ne una fitxa en un DinA-4. Posteriorment s'ha procedit a dissenyar el suport per a l'exposició a partir del reciclatge de cartró. Donat que és una exposició lineal, es disposen les cartel·les informatives paral·lelament a la paret de suport, mentre que les imatges s'inclinen 45 graus per tal de ser visibles al llarg del recorregut del passadís, tal com fan els anuncis publicitaris en les tanques  de les vies de trànsit rodat.


La segona imatge correspon a l'emmagatzematge improvisat per part dels alumnes de segon de batxillerat de les figures polièdriques... com podeu observar, la imatge no deixa de ser una mica còmica, sobretot quan hi apareix un altre exercici de "papiroflèxia no autoritzada" com és l'ocellet que hi ha al final. Una activitat que, d'entrada, apareix com una mena de "divertimento, acaba esdevenint quelcom imprescindible per entendre l'enunciat d'un examen de sistema dièdric.