dijous, de maig 26, 2011

L'alumne a la recerca de sentit


Durant aquest curs he tingut la sort de compatibilitzar els estudis del Màster en Formació de Professorat en Secundària, especialitat en tecnologia, amb els estudis per a la obtenció de la DECA (Declaració Eclesiàstica de Competència Acadèmica, el que es demana per poder ser professor de religió en un institut públic). La formació rigurosament pedagògica que m’han donat els primers (a la Blanquerna) s’ha completat amb la formació humana i religiosa dels segons (a l’ISCREB) i això ha estat un privilegi.

Acabo de llegir “L’home a la recerca de sentit”, de Viktor E. Frankl, una de les lectures que ens recomenen en una assignatura de la DECA, i encara estic en estat de xoc. Per què m’han fet llegir això? Perquè, intueixo, com a educadors tenim una fita: educar en la recerca de sentit als alumnes, tasca absolutament “transversal” a tota assignatura, siguin les matemàtiques, el dibuix tècnic o la religió. Malgrat tot, resulta curiós que no hi hagi cap competència específica, ni cap “webquest” o eina educativa o TIC al respecte. Fet preocupant quan l’adolescència és l’etapa cabdal de la recerca i formació de la identitat. En definitiva: Recomano molt vivament la seva lectura i ara... explorem com funciona això del “Google SketchUp” abans de tenir el consell de redacció de Catalunya Religió! (“descansar és canviar de feina”, diuen les padrines).