dijous, de març 01, 2012

L'animació bíblica de la pastoral 2

D'aquí menys d'una hora faré la segona part del curs sobre Animació Bíblica de la Pastoral que em va encarregar el CEP. Aquesta vegada em basaré exclussivament en les dinàmiques de grup proposades per Hans Ruedi Webber, espero que sigui tant profitosa com la primera sessió perquè necessito feed-back positiu després de tant desbordament pastoral, ja que la setmana passada vaig començar el curs "Mitjans de Comunicació Social i Pastoral" a l'IREL. Si bé a voltes vaig  estressat, és molt interessant veure com es van establint ponts de diàleg entre diferents disciplines. Us deixo amb un exemple que és una perla i que vaig trobar tot preparant el curs de MCS, mentre llegia un llibre molt recomanable, "El evangelio en el ciberespacio":



“Hi ha (en l’Església) una manera de parlar que prové dels darrers quatre o cinc segles que tendeix a un cert intel·lectualisme. Aquest tipus de canvi cap a l’abstracció no existia en l’Església primitiva ni en la Bíblia. Allí, els modes de comunicar eren més atractius i concrets. Déu era representat per allò que feia. En els catecismes del s.VI es comença a parlar en termes de veritats abstractes... Crec que tenim una gran oportunitat amb els nous mitjans de comunicació per enrecordar-nos que l’Evangeli és, sobretot, la narració i la presentació de com viu Déu... Crec que caldria realment canviar el nostre llenguatge... un que vagi de cor a cor, un llenguatge de vibració emocional” (Card. Carlo Maria Martini)