dissabte, d’abril 05, 2008

Pride (Orgull), a quaranta anys de l'assassinat de Martin Luther King

Avui ja fan quaranta anys de l’assassinat de Martin Luther King, pastor protestant, lluitador per la pau i contra la discriminació racial als USA. Per això us deixo amb la cançó “Pride” (Orgull) que van fer el grup irlandès dels U2 en la seva memòria (teniu la lletra traduïda i el prega-rock aquí) i amb el famós discurs “I have a dream” (“Jo he somiat”).


“Jo he somiat, que els homes, un dia, s’aixecaran i comprendran d’una vegada que han estat fets per viure junts com a germans.
Jo he somiat aquest matí, que, un dia, cada negre d’aquest país, cada home de color de qualsevol lloc del món, serà jutjat per la seva vàlua personal i no pel color de la seva pell, i que tots els homes respectaran la dignitat de la persona humana.
Jo he somiat també, que, un dia, els ventres buits es podran omplir, que la fraternitat serà quelcom més que uns mots al final de la pregària, que serà el tema principal de l’ordre del dia dels governs.
Jo he somiat encara, que, un dia, la justícia brollarà com l’aigua i l’honradesa com el gran torrent.
Jo he somiat també avui, que en totes les altes esferes de l’Estat i en tots els municipis hi entraran els ciutadans elegits que ens faran justícia, estimaran la pietat i caminaran humilment pels camins de llur Déu.
Jo he somiat també, que, un dia, no hi haurà més guerra, que els homes, de les espases en faran relles i de les llances falçs, que les nacions no s’aixecaran més l’una contra l’altra i que deixaran de fer-se la guerra.
Jo he somiat també, que, un dia, jauran junts l’anyell i el lleó, que els homes podran descansar sota la parra i la figuera, i que ningú no tornarà a tenir mai més por.
Jo he somiat també avui, que s’alçaran les fondalades i s’abaixaran les muntanyes i els turons, i el terreny escabrós serà una vall, que Déu es deixarà veure, que tots els homes, aplegats, el veuran...
Jo he somiat també, que, gràcies a aquesta fe, vencerem les temptacions de desesper i encendrem una llum nova damunt de les tenebres del pessimisme.”
Martin Luther King

2 comentaris:

Francesc xerric ha dit...

Només podrem deixar de somiar quan haurem assolit la plenitud i mentrestant qui no somia és que està adormit.

Unknown ha dit...

pride!