divendres, de setembre 19, 2008

BCNmp7: El pop també s'escolta

Ahir, com un caramel de premi al sortir de la feina, vaig assistir al CCCB a un acte ben curiós anomenat "El pop també es llegeix". Ben parapetrats en l'escenari muntat en el hall del CCCB, un conjunt de cantants, després de dues magnífiques i suficientment breus xerrades introductòries, van recitar, pregar i declamar les lletres de cançons pop que per a ells eren significatives. Em va agradar força el posat d'en Roger Mas, encara no el coneixia, i les lletres que va presentar d'en Lou Reed, ratllant el nihilisme i l'entrada al transcendent... "Magic&Lost" total!. També em va agradar la lletra de SanjoSex que va recitar el Sr. Chinarro que tractava sobre la bellesa de la plana del Ter i Torroella de Montgrí, on estiuejo.

L'acte d'ahir em va reconfirmar el que ja vaig anar exposant de forma matussera al quadernet d'EIDES "Prega Rock. Música popular contemporània i educació en el Transcendent" .Les lletres de les cançons pop poden ser moltes coses, però també poden ser el salteri que acompanya les nostres vides forçosament en constant pelegrinatge. Shemà Israel (escolta Israel)... el pop també s'escolta, el pop també és memòria existencial del quotidià.

1 comentari:

XescoArechavala ha dit...

Eloi, jo vaig compartir residència d'estudiants durant un any a Lleida amb en Roger Mas, i aquell mateix any va publicar el primer CD, amb el single llums de colors. És un cantautor que ja roda des de fa més de 10 anys i que cal escoltar i llegir. Molt recomanable.