El passat dimecres, el blog de la FECC (Fundació Escola Cristiana de Catalunya) donava a conèixer els guardonats del Premi Armengol Mird’enguany. La proposta premiada va ser pel treball “Geolocalització i Realitat Augmentada aplicades al coneixement de l’Arquitectura religiosa de Barcelona”, realitzat per la professora de religió Azucena Vázquez (a la fotografia), de l’Escola Tècnico-Profesional Xavier (BCN). Donats els àmbits conjugats en la proposta (Docència de la religió, aplicació de les TIC i arquitectura religiosa) crec que mereix un espai de reflexió en aquest blog i per això vaig quedar amb l’autora.
Pel que fa a la docència de l’assignatura de religió, la proposta es planteja seriosament si les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) són un “afegit” o un recurs més a implementar en la matèria o, pel contrari, aquestes revolucionen la mateixa manera d’ensenyar la religió al s.XXI (Coll). Apuntant aquesta segona línia s’ha plantejat un projecte que, tant des del seu disseny com en la seva realització i avaluació, les TIC hi siguin presents. Per altra banda, la implementació de les TIC va lligada amb la perspectiva de l’aprenentatge significatiu (Ausbel), en tant que cerca la motivació dels alumnes en l’elaboració d’un producte final del qual els participants siguin protagonistes del seu aprenentatge. Alhora, el projecte es desenvolupa mitjançant la metodologia del treball cooperatiu, ampliant encara més el nombre de competències educatives tractades al llarg del procés. (seguir llegint)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada