La darrera sessió de "Fonaments_per_a_un_Temple_Virtual" vam estar tractant el tema de la “escletxa digital” (digital divide), tema que no podia passar desapercebut en el Centre d’Estudis de Cristianisme_i_Justicia per a no ser titllats de postmoderns esteticistes sense escrúpols. La sessió ens va fer adonar que estem pensant en un Temple Virtual quan, de fet, tan sols un terç de la humanitat ha fet alguna vegada una trucada telefònica o hi ha continents absolutament silenciats a la xarxa. L’apunt personal que en faig és que, tot i que cal donar resposta creient a les relacions telemàtiques, cal no deixar de banda la_justicia_que_brolla_de_la_fe
Al llarg del seminari he anat pensant com podria ser una mena de “parròquia (una comunitat cristiana) virtual”. Una Parròquia acompleix, bàsicament, tres funcions: litúrgia (celebració orant de la fe), kerygma (anunci i reflexió de la nostra esperança) i diakonia (la pràctica de la justícia que brolla de la fe). Aquestes tres funcions no són res més que la concreció de l’Amor (Deus_Caritas_Est_nº20). Actualment, a l’Església, ja tenim alguns espais que tracten el tema de la celebració orant i comunitària de la fe ( com Espai_Sagrat , o Pray_as_you_go ...) i ens en sobren de kerygmàtics que confonen la reflexió i l’anunci de l’esperança amb la apologia i la publicitat agressiva (als que no vull citar), encara que també n’hi ha de molt presentables (com pastoralsj ). És en aquest darrer apartat, la diakonia, on enllaça el que podria ser la lluita per la justícia, per la superació de l’escletxa digital, amb una possible comunitat cristiana activa a la xarxa electrònica. Malauradament, com sol passar, en aquest sentit social, tot està per fer i tot és possible. Aquesta suposada parròquia virtual hauria de tenir espais a on es donéssin eines populars i assequibles d’autoaprenentatge, possibilitat d’ús de la xarxa, anunci de diferents accions per al desenvolupament a través de diferents ONGD’s i un espai de Càritas Diocesana.
En definitiva, el Temple Virtual no hauria de ser indiferent al crit dels e_esclaus, com tampoc va ser-ho el Déu alliberador que va escoltar el clam del seu poble esclavitzat pel Faraó a Egipte. (
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada