dimarts, de març 11, 2008

Ja et tinc!

Ja et tinc!, sí, després d’haver-te cercat pel gran mercat urbà de Barcelona infructuosament t’he trobat per casualitat perdut entre els estants de la setmana del llibre en català : la traducció catalana de “Els germans karamàzov”, d’en Dostoiewsky, feta per en Joan Sales. He pagat amb gust els 20 euros que m’en demanaven perquè sé que és una edició ja esgotada i perquè és el mateix llibre, més nou, això sí, que el que en “Panye” em va deixar llegir ara farà un parell d’anys. Ara resta a l’habitació, acompanyat d’altres llibres coneguts o per conèixer, no sé ben bé si com un trofeu o com un convit a la relectura. Espero que sigui per a una relectura.
Aquesta gran novel·la és com un tractat d’antropologia teològica, només que més entretingut i captivador. De les seves llegendàries planes m’ha quedat ben endins el consell de l’Alioxa: guardeu records sants, sobretot els de la infantesa i la joventut, que són els que us faran viure feliços i tirar endavant en moments difícils. Jo dóno gràcies pels meus “sants records” i m'agradaria poder facilitar-ne a d’altres.
aixísigui

1 comentari:

Unknown ha dit...

Ja fa molts anys, en un viatge en tren cap a terres de l'europa de l'est vaig llegir part d'aquest llibre, en una traduccíó castellana, encara no l'havia finalitzat però vaig voler regalar-lo a una persona que vaig conèixer i que entenia el castellà. Va ser el meu petit present.

Desconeixia la faceta de traductor de Joan Sales, com Andreu Nin, segur que deuria fer obres mestres, com ho és la seva Incerta Glòria.

SALUT