dimarts, de març 20, 2007

Descobrint el món editorial

A) “Amor Al Vent”, el meu primer llibre, a punt de ser publicat.

Aquest matí m’he trobat amb l’Ezequiel Mir, el cap de programes de la Fundació Claret, per parlar sobre la publicació d’ “Amor Al Vent”, el meu primer llibre. Sembla que ja està tot a punt i que, si tot va sobre el previst, aquest Juny ja estarà a la venta. Jo no sé què és tenir un fill, però sí puc dir-vos que escriure aquest llibre ha estat per a mi una tasca de llarg romiatge. L’Obra vindria a ser com un petit tractat de teologia antropològica en clau lúdica, una re-lectura des de la fe del que ha estat la creació del Centre d’Esplai Nocturn “Al Vent” i les activitats d’estiu de l’Associació per a l’Acció Social Bellvitge-Gornal “La Vinya” realitzades i gestionades des de la Parròquia Mare de Déu de Bellvitge. L’estructura del llibre és intencionadament pedagògica i “vol ser una referència per tots aquells que cerquen el sentit evangèlic del món de l’educació en el lleure”, tal com diu l’Enric Puig i Jofra, president de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya, en el pròleg que amablement m’ha fet.

B) El “prega-rock” a l’escola

Aquest proper dissabte, 24 de Març, es celebrarà la primera jornada de professors de religió catòlica de Catalunya i Mn. Norbert Miracle, rector del Seminari Interdiocesà de Catalunya i professor de Història de la Teologia a la Facultat de Teologia de Catalunya, m’ha demanat que porti a terme un dels tallers sota el lema “Cançons amb sentit” basant-se en la tasca que he anat fent aquests darrers anys amb el prega-rock. Aquest fet ha precipitat la publicació d’un quadern d’EIDES (Escola Ignasiana d’Espìritualitat) que ja tenia preparat amb el títol “Prega-Rock, la música popular contemporània i l’educació en el Transcendent”, que publicarà la Fundació Lluís Espinal.

Conclussió: Paraula i Vida al servei de la Comunitat

Aquests dos fets han estat per a mi l’endinsament i descobrimet del món editorial. Estic content perquè, per una part, quan vaig presentar aquest bloc us deia que volia oferir un servei a l’església, al menys en sentit ample; aquests escrits segueixen la mateixa línia: ajudar a les persones.
Per l’altra part, aquestes dues publicacions m’han posat en relació amb un conjunt de gent que m’esperona i m’anima a no deixar d’escriure, de reflexionar, de fer els meus “xurrets teològics”. Primerament va ser el premi del Concurs Bíblic de l’any passat, però després han anat apareixent un gruix d’amics que han confiat en mi i en les poques coses que puc oferir. Més enllà del fet de publicar, més enllà de la vanitat que comporta veure el propi nom en lletres de motlle (com diu l’Ernesto Sabato a “El escritor y sus fantasmas”), m’esperona aquesta visibilització d’una comunitat de creients que esperen fruits d’un pobre estudiant de teologia com jo. Gràcies a tots.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Ei, Eloi!, felicitats pel llibre! i sobretot pel que vius!. Perquè l´important no són les paraules en sí, sino la vida que hi ha al darrera que els hi dona sentit. Endavant amb tot el que fas!
Una abraçada,
Eugènia

Anònim ha dit...

Caram, Eloi. No en tenia notícies.
Prenc nota i esperaré al juny impacientment.

Anònim ha dit...

Dons sí, ja pots estar-ne ben content; i sí, cada dia aixequem la mirada a la teva ciber-figuera per veure si podem gaudir d’un fruit nou, un “xorroll teològic”, com dius tu.
Octavi R.

Cris Ruano ha dit...

Hi ha un munt de gent encantada de rebre aquests fruits... Si és és que no ho fas pas malament! ;)
Reparteixes vida amb cada escrit, amb cada reflexió, amb cada moment que ens deixes compartir amb tu... És tota una alegria saber que podrem trobar aquesta finestra també sobre paper!

Waipu Joan ha dit...

felicitats pel llibre.
Recordo a Norbert...Bona persona, uuna salutació des de Tarragona!

Anònim ha dit...

Celebro que finalment t'hagin publicat el llibre!!!

Una abraçada,



Mercè Ventura