dissabte, de gener 24, 2009

Save us all (Tracy Chapman)

M'han passat el darrer treball de la cantautora nord-americana Tracy Chapman i hi he trobat aquesta perla. Us passo el "videoclip" que he trobat al youtube i la traducció de la lletra al català (Gràcies per la traducció, Sara!!). Ja posats, m'ha donat per fer-ne el prega-rock, el trobareu aquí. En aquestes dates en que tothom està animat amb aixó de la teologia "autobusera" pot ser interessant.


Sé que Jesús m'estima
en el meu cor sé que és veritat
Sé que el petit infant de Maria
Va venir al món, Per salvar-me a mi,
Però no sé si a tu

El meu Déu és un poderós gran Déu
El meu Déu pot sacsejar el món
Plagues i fams, Granotes i llagostes
Caminant sobre l'aigua, Cremant arbusts
Fent tronar i separant les aigües també

El meu Déu és bo a la cuina,
Fa bona carn de pa i peixos
Alimenta els afamats, serveix el vi
Tothom és benvingut a passar una bona estona
Asseu-te a la seva taula i gaudeix del menjar

Sé que Jesús m'estima
Em diu que t'hauria d'estimar a tu
El meu veí, no la seva esposa
Que no cobegi, robi, mati o menteixi

El meu Déu té moltes regles
El meu Déu va fer la creació
Sis dies de treball, un dia de descans
Féu un jardí, l'omplí amb pomes
Adam i Eva hi caminaren nus
Fins que menjaren aquella única peça de fruita dolenta

He sentit que el teu Déu és més vell,
Buddah, Allah, Krishna
Manifestat amb moltes cares
Adorat arreu del món en llocs llunyans
Suposo que el teu Déu t'estima

Sé que Jesús m'estima
I que el meu Déu és bo i gran i veritable
Però si l'orgull ve abans de la caiguda
Espero que el Déu d'algú ens salvi a tots
Ens salvi a tots
I estimi els pecadors també.

2 comentaris:

Mercè Solé ha dit...

Me'l va donar a conèixer fa una setmana una amiga molt "atea" que havia pensat en nosaltres en escoltar-lo. I em va agradar molt!!!
Realment és una molt bona aportació
Mercè

Francesc xerric ha dit...

Una notable veu i un ritme, tant senzill com el tic-toc del cor, per cantar un Déu pròxim, que ens estima, que convida al bon rotllo i vol salvar tothom no importa què puguin dir els autobusos.
Aquesta Tracy també amida fi!...