dimecres, de gener 23, 2013

IFE21: es busquen tecnòlegs.


El passat dissabte pel matí vaig tenir la sort de poder participar en la primera trobada de joves intel·lectuals cristians promoguda per la Fundació Joan Maragall (FJM) amb el nom de IFE21 (Seminari d’Inculturació de la Fe al s.XXI), tot i que ni em considero un “jove” (ja m’ha caducat el carnet jove “plus”), ni la meva neurona dóna per massa intel·lectualitat i el tema del cristianisme el portem com podem (però, com diuen a Polònia... “amb il·lusió!”).  Érem uns disset participants “joves” més tres representants de la FJM, a saber, en Josep Maria Carbonell, la Mar Galceran i l’Ignasi Boada, que ens va fer una xerrada molt interessant sobre la relació entre la modernitat i el cristianisme.

D’entre els participants hi havia, com sol passar, una àmplia majoria de gent de lletres (filòsofs, polítics, humanistes, periodistes, etc) però, tot i haver-hi algun científic (concretament una física), em vaig trobar sol representant la tecnologia malgrat que ja se sap que els arquitectes no som “ni xixa ni limoná”. Aquest fet, la falta de presència de tecnòlegs en àmbits eclesials i de pensament, és un tema que em preocupa. Per citar algunes professions, no hi ha joves enginyers, informàtics o matemàtics que es plantegin la reflexió de la seva fe? O és que la seva fe s’identifica de forma prioritària i exclusiva amb la bona posició social que pot comportar la seva professió o amb un reduccionisme progre-positivista del sentit de la vida? Això empobreix la reflexió que puguem fer en aquest seminari sobre inculturació de la fe perquè, precisament, si alguna cosa marca la nostra societat del s.XXI és la seva tecnoadicció.