dissabte, d’octubre 27, 2007

Homenatge a Jordi Llimona

Cansat ja de parlar-vos del “meu” llibre (i els maldecaps que em suposa) em va de perles la petició que m’ha fet la Gemma per donar a conéixer i convidar-me a l’acte de presentació del llibre “Jordi Llimona, rebel i fidel” (Editorial Mediterrània), un homenatge a aquest frare caputxí tan nostrat. Crec que l’escrit que en Jordi Cervera, també caputxí i professor de la Facultat de Teologia de Catalunya, ha fet per la contraportada del llibre és la mar d’escaient:

“40 persones han col.laborat en aquesta obra. Una quantitat important, una quantitat digna d’esment i una pluralitat enriquidora….Les primeres impressions sobre Llimona han estat corroborades. Si irradiava personalitat es per que veritablement la tenia. Si parlava amb convicció era per que tenia conviccions. El desig és que aquest llibre, aquesta miscel.lània, no sigui un simple “complir” amb la memòria d’en Jordi LLimona, caputxí, lliure pensador, escriptor..., sinó un punt de partida per continuar aprofundint de manera seriosa i crítica la seva figura i el seu pensament.”

Particularment he de confessar que tinc certa simpatia pels caputxins tot i ser un urbanita poc sensibilitzat per l’ecologia. Sempre m’ha fet gràcia trobar-me l’estatua d’un “tocayo” meu (Fra Eloi de Vianya) a l’entrada de l’església dels caputxins de Sarrià.
Gràcies, Senyor, pels germans caputxins, per la seva feina i per la seva manera de ser.